woensdag 16 januari 2013

We zijn er bijna, we zijn er bijna maar nog niet helemaal!

Héj, hallo, goedenavond - blij dat u er bent!
 
Nog 1 dag, 21 uur en 26 minuten te gaan voor ik naar Zweden vertrek.
Voor ik vertrek moeten er natuurlijk nog enkele zaken gebeuren:
  • Uitdaging 1: prop de valies vol! (53 kilo lijkt immens veel maar zelf met vacuümzakken, lijkt het een onmogelijke opgave)
  • Voorbereiden en presentatie geven voor het examen SAG. (God sta me bij in deze moeilijke tijden!)
  • Het bolwerken van de strikte planning op vrijdag. (examen maken - valies vervolledigen & hopen dat ik om 17u15 op de juiste vlieger zit!) Bij deze zou ik jullie willen vragen om Dhr. Murphy met z'n allen vriendelijk te verzoeken om de komende dagen/weken/maanden ver uit m'n buurt te blijven. Want zoals sommige Laura-kenners al weten kan deze jongeman me soms een beetje plagen.
 
IK BEN ER KLAAR VOOR!
Ik heb de laatste weken een kriebel ontwikkeld in mijn buik die met de dag groter wordt. Ik heb er ongeloofelijk veel zin in.
Ik heb nog geen huisvesting en Gävle, waardoor alles dus extra spannend wordt.
(trommelgeroffel - waar zijn die duimen?!)
 
Ik zal jullie alvast verklappen wat de eerste dagen me zullen brengen:
  • Vrijdag zal ik omstreeks 19u15 aankomen in Bromma, Stockholm. Robin, Chloë en ik zullen daar dan 2 nachten verblijven in een jeugdherberg. Voor de curieuzeneuzemosterdpotten, dit is de link van de jeugdherberg: http://www.booking.com/hotel/se/fridhemsplan.nl.html?aid=304142;label=postbooking_confemail;sid=95bf27912f9f95f127ec0b12f81ec3a5;dcid=1.
  • Op zondag reizen we door naar Gävle, het stadje waar ik de komende 3 maand zal verblijven. De vraag blijft natuurlijk waar o waar? Daar verblijf ik voor 3 dagen samen met Robin in een Bed & Breakfast in de hoop daar ter plaatse snel een budgetvriendelijke oplossing te vinden.
  • Maandag is het zo ver, van uitrusten is er geen sprake, we vliegen erin! Maandag heb ik mijn eerste lessen in dehogeschool van Gävle (http://www.hig.se/)! We kregen reeds een mail van de leerkracht. Aan zijn mail en opdracht te horen zouden de vakken daar best wel gelijkenis kunnen vertonen met KBO4. Ik zal jullie na de examenuitslag even melden of dit positief of minder positief is... Maandag heb ik al een eerste opdracht: een verhaal (over mezelf) vertellen in mijn moedertaal (Nederlands, jawel!) en in het Engels. Wanneer de creatieve zielen een ideetje hebben vergeet het ideetje hier dan vooral niet te dumpen. Dank daarvoor!
Vele lieve groetjes die momenteel nog naar jullie verstuurd worden vanuit België!
 
Laura

1 opmerking: